24.2.2016

Uusia tuulia

Älä epäröi. Ole rohkea. Muunmuassa nämä asiat ovat minun tavoitteita tälle vuodelle.

Olen ihminen, joka pitää tutusta ja turvallisesta. Olen usein hieman varpaillani ja varovainen. Tuntuu, että minulta jää monta asiaa näkemättä ja kokematta, koska olen varautunut. Nämä piirteet sotivat monia muita piirteitäni vastaan hyvin vahvasti. Olen positiivinen, sosiaalinen ja nopeasti innostuva. Kuten ehkä arvata saattaa, tämä tekee asioista välillä hieman hankalia. Vaikka olisin johonkin asiaan tyytymätön, tyydyn siihen silti, sillä asia on vanha, tuttu ja turvallinen.

Tänä vuonna on aika tehdä asiaan muutos. Nyt on korkea aika hypätä uuteen ja tuntemattomaan, olla ennakkoluuloton ja rohkea. Minun kohdallani tämä siis tarkoittaa sitä, että on minun aikani "lentää pois pesästä" eli muuttaa pois lapsuudenkodistani ensimmäiseen omaan kotiin. Päätös syntyi oikeastaan jo ennen uutta vuotta, sillä minusta alkoi tuntua siltä ettei nykyisellä kotikaupungillani ole enää mitään tarjottavaa minulle. Kaipaan uusia kokemuksia, uusia ihmisiä sekä täysin uutta omaa elämää, jossa minä saan olla itseni herra.

Muutos ei tule varmasti olemaan helppo. Tulen varmasti ikävöimään erityisesti äitiäni ja siskoani sekä muita ihmisiä jotka jäävät tänne. Mutta se kuuluu asiaan. Voin hyvin samaistua äitini ajatukseen siitä, ettei hän voi loputtomiin minusta pitää minusta kiinni. Joskus on vaan pakko irtautua. Onneksi nykypäivänä yhteydenpito on helppoa ja vaikka välimatka on pitkä, toista voi nähdä esimerkiksi videopuhelun muodossa. Uskon ja luotan siihen, että se helpottaa koti-ikävää tarvittaessa. Mutta koska nyt tuli sellainen fiilis, että on päästävä pois, niin se on vain lähdettävä! Muuten tänne jämähtää loppuiäkseen ja sitä en halua.

Muutoksen tuulia siis ilmassa. Pysykää kuulolla niin kuulette jo pian lisää ja pääsette ehkä mukaan muuttopuuhiin!

Kuulemisiin, Heidi

1 kommentti:

  1. Hienoa, että olet uskaltanut ottaa uuden askeleen elämässäsi. Sinulla tuntuu olevan rakastavat läheiset sekä turvallinen lapsuuden koti, joten niiden turvin on hyvä lähteä omaa itsenäistä elämää rakentamaan. Onnea muutoksen tuuliin!

    VastaaPoista